cool photo effects

Friday 2 December 2011

Simbol 'Peace' Milik Siapa?

Catatan ini dipetik daripada yahoogroups.com milik Ahmad Cairel


Mungkin anda pernah atau ikut sama menunjukkan simbol ini terutama sekali ketika bergambar. Inilah simbol 'Peace' atau 'Keamanan' yang begitu popular. Tetapi anda perlu berhati-hati kerana ada sesuatu di sebalik simbol yang dianggap keramat itu.



Simbol ini berasal daripada simbol iblis dalam salah satu upaca keagamaan Yahudi. Lambang kedamaian pada tangan sebenarnya simbol gerakan Illuminati. Simbol V mempunyai pelbagai sejarah. Dalam tulisan Yahudi, V (Van) bermaksud NAIL (kuku). The Nail ialah salah satu tanda rahsia iblis yang digunakan dalam penyembahan berhala.



Simbol ini telah digunakan oleh pemimpin-pemimpin dunia dalam kempen mereka meluaskan pengaruh Yahudi. Iblis ingin membiarkan manusia tahu bahawa simbol itu ialah simbol kegemarannya. Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Iblis), menggunakan simbol 'Peace' sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya.



Salah seorang penyelidik sejarah menegaskan bahawa simbol 'Peace' adalah daripada simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist). Mereka mengambil salib Kristian dan mematahkannya ke atas dan menterbalikkannya ke bawah.



Oleh itu, berhati-hatilah, berpesan-pesanlah kepada muslimin dan muslimah yang belum mengetahui. Jangan dibiarkan amalan yang kecil ini akhirnya menjadi barah yang akan menggugat akidah agama kita. Wassalam.


No comments:

Post a Comment